کوچش

پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر

کوچش

پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

یتیمخانه ایران

شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۵۲ ق.ظ

سبحانک یا لا اله الا انت،الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب


#معرفی_فیلم


چند روز پیش زنگ زده بودیم به سینما و آمار فیلم هایش را در آوردیم و برنامه ریختیم برای #اروند ساعت چهار.

صد متری سینما بودم که رفیق جان زنگ زدند و فرمودند:میدانی فیلم چیست؟

گفتم:اروند دیگر!

گفت :نه خیر،یتیم خانه ایران! 😒

انگار پارچ آب سرد ریختند روی سرم،با دماغ سوخته خودم را به سینما رساندم،بچه ها یک طوری نگاهم میکردند که یعنی اوف بر برنامه ریزی و هماهنگی ات!😠

یکی میگفت :خدا وکیلی خودت تا بحال اسم این فیلم را شنیده ای؟

گفتم:نه!

گفت:خدا رحم کند،از این هاست که از لپ لپ شانسی در می آید حتما..😐

خلاصه با لب و لوچه آویزان😕 نشستیم روی صندلی ها، اما هر چه گذشت دیدم جنب و جوش و خورد و خوراک بچه ها کمتر شد و زل زده اند به پرده سینما و یک طوری رفته اند در فیلم که نمیشود درشان آورد..

فیلم که تمام شد به همان دوستی که میگفت فیلم را از لپ لپ(البته بهتر بود میگفت سک سک) در آورده اند گفتم بلند شو برویم،میگفت نه بگذار تا آخر تیتراژش را هم ببینیم!😢

دلمان لبریز شده بود از خشم،درد و رضایت،خشم از خون های ریخته شده و خیانت های روا داشته ،درد از مظلومیت بی حد و اندازه و رضایت از ساخته شدن این فیلم..

من فکر میکنم سرپوش گذاشتن بر روی یک جنایت یا تحریف آن از خود جنایت هم بدتر باشد،خشم از #قتل_عام و #خیانت انگلیسی ها را هم که کنار بگذاریم،خشم از سر پوش گذاشتن روی این جنایت را کجای دلمان بگذاریم؟اینکه ما اصلا نمیدانستیم این واقعه برای چه زمانی است را کجای دلمان بگذاریم؟اینکه 8الی 10 ملیون نفر از هم وطنانمان که آن زمان نزدیک چهل درصد از جمعیت بودند از وبا و گرسنگی تلف میشدند و در گور های دسته جمعی دفن میشدند و کمترین امکانات غذایی و دارویی از آنها دریغ میشد را به که باید گفت؟چرا فهمیدن عمق فاجعه را از ما دریغ کردند؟چرا در کتاب های درسی کمتر از یک صفحه از این ماجرا گفته اند و گذشته اند؟چرا فقط به دانش آموزان ما گفته اند آمریکا و انگلیس بدند اما اگر یک نفر بگوید بدی شان را اثبات کنید تعداد خیلی معدودی حرفی برای گفتن دارند؟چرا اعتقاداتمان را روی آب ساخته اند؟ما چقدر از فاجعه هایی که اجنبی در کشور خودمان به بار آورده آگاهیم؟راستی کسی یادش هست ترکمنچای چه بود؟

اگر این ها فاجعه نیست،فاجعه را با رسم شکل توضیح دهید..


به ما که درست و حسابی تاریخ نگفتند،خیانت کردند و نگفتند،اما گفتم من خیانت نکنم و به شما بگویم #یتیمخانه_ایران را ببینید،تلخ است،درد است،سخت است،اما ببینید،تجربه نشان داده به تکرار نشستن تاریخ فرض محالی نیست،پس ببینید..


یامجیب المضطرین

پنجشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳ ب.ظ

یا من عنده ام الکتاب


معصومه ی ضعیف کوچک نادان بی طاقتت را اینطور امتحان میکنی که چه بشود؟

به جلال ت قسم رویم کم شد

به جبروت ت قسم کم آوردم

من هیچ تر از هیچ تر از هیچ تر از هیچ.. سبحانک انی کنت من الظالمین..سبحانک انی کنت من الظالمین..سبحانک انی کنت من الظالمین..

از خودم میترسم،از خودم خیلی خیلی میترسم،کاش من عدم بودم که هیچ کس و هیچ جا حرفی و حتی فکری از من نبود،کاش مرا عدم میکردی اما از دل تاریک این نهنگ می آوردی ام بیرون،نهنگ استیصال..


امن یجیب المضطر،

اذا دعاه

و یکشف السوء؟

  • میم :)