کوچش

پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر

کوچش

پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر

کجا دانند حالِ ما؟

جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۵۴ ب.ظ

در گذشته های دور که کودکی بیش نبودم  فکر میکردم آدم های خوب و جذاب و دوست داشتنی و قابل اعتماد یعنی آدم های بی مشکل و بی درد، آدم هایی که زندگی شان پر است از آرامش و آسایش و آسودگی. نه طعم فقر چشیده اند، نه یتیمی، نه مشکلات خانوادگی، نه طلاق، نه هیچ، فکر میکردم سلامت روح و زندگی در گرو نبودن مشکل است.

حالا سال هاست که زندگی، این معلمِ ماهرِ نه چندان سهل گیر، تمام تلاشش را کرد تا به من بیاموزد که اتفاقا اصلا هم اینطور نیست!

حالا هر روز که میگذرد بیشتر به این فکر میکنم که زندگی کردن با آدم هایِ درد ناآشنا چقدر سخت است، و تمام تلاش خودآگاه و ناخودآگاهم این است که از آدم های بی درد کمی دور بایستم و خودم را در معرض آدم هایی قرار بدهم که از طوفان رنج های زیادی عبور کرده اند، آنقدر که از آنها احساس خوب میگیرم و از حرف هایشان یاد میگیرم و بزرگم میکنند تا به حال از هیچ کس یاد نگرفته ام.

 آدم های نازک نارنجیِ درد ناچشیده خیلی شبیه بچه های واکسن نزده اند، همیشه در معرض بیماری، در معرض نابودی، در معرضِ شکستن و پودر شدن با هر اتفاق کوچک.

آدم های درد ناآشنا ضعیفند، عضلات روحشان بی طاقت است، وزنه ای بلند نکرده اند، دمبلی نزده اند، این است که غالبا زود زیر بار مشکلات وا میدهند.

این دردها که نه.. اما نحوه ی مواجهه ی ما با درد ها و رنج هاست که میتواند رشدمان بدهد یا روز به روز کوتاه تر از دیروزمان کند، حالا مثلا اینطور هم نیست که بگوییم: هر که دردش بیش، بزرگتر و بهتر و قوی تر! نه..

 درد و رنج همان وزنه ای است که میشود از آن در جهت قوی تر شدنمان استفاده کنیم یا آنقدر بزنیمش در سر و کله خودمان تا بمیریم.. معلمِ زندگی صبورانه به ما خواهد آموخت.. اگر شاگردانِ خوبی باشیم.


خدایا!

ممنون که خودت را، خودِ عزیز و مهربان و همه چیز تمامت را از لا‌به‌لای رنج های عمیق به ما چشاندی،

همانگونه که از لابه‌لای شادی های عمیق.


پ.ن: خدایا! دردامونو در راهِ خودت و دینِ خودت قرار بده لطفا! ما برای دردای سطحی و فسقلی حیفیم :دی

  • میم :)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">